BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK

BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK

06.06.2013 1545

YÖNETİCİ YARDIMCISI  (YÖNETİCİ ASİSTANI)                                                                                                        Alan Şefi:GAMZE EREN ÖZCAN

TANIMI: İşletmede belirlenen amaç ve hedefleri gerçekleştirmek için yönetici tarafından planlanmış, koordine edilmiş kaynakların (insan, bilgi, parasal ve maddi v.b) uygun olarak yönetilmesinde yöneticiye yardımcı olan kişidir.

GÖREVLER

Büronun en verimli şekilde çalışmasını sağlamak üzere,

- Ofis yönetimi işlemlerini yürütür,
- Gelen giden evrak ile dosyalama işlemlerini yürütür,
- Telefon görüşmelerinin yapılması, gelen yazı ve resimlerin yöneticiye ulaştırılması, randevuların ayarlanması, misafirlerin karşılanması işlerini yapar,
- Yönetici için gerekli dokümanları hazırlar,
- Toplantı organizasyonu yapar,
- Seyahat organizasyonu yapar,
- Büroya ait araç-gereçlerin bakımı, onarımını yaptırır ve en verimli şekilde kullanılmasını sağlar.

 

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Büro yönetimi ve sekreterlik meslek elemanı olmak isteyenlerin;

- Sözel yeteneği güçlü (düzgün ve akıcı bir dille konuşabilen),
- Görsel ve işitsel belleği kuvvetli,
- Kendine güvenen, güvenilir,
- İnsanları tanıyan ve etkileyebilen, sır saklayabilen,
- Sorumluluk sahibi,
- Güler yüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları gerekir.

 

ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

- Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü mezunu olanların iş alanı oldukça geniş olup, kamu-özel sektöre ait pek çok kurum ve kuruluş da, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının giderek daha fazla hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş insan gücüne duyulan gereksinimi artırmaktadır.